Skip to content

Bloed, bloediger, bloedigst…

oktober 19, 2011

Henk to B vroeg me gisteren waar ik die bloedvlek toch vandaan had. In eerste instantie heb ik in Illustrator een reeks complexe paden getekend. Daar heb ik wat filters op losgelaten en toen heb ik het zaakje naar Photoshop geëxporteerd. Om daar weer de hooglichten aan te brengen…

Welnee joh, het zijn simpelweg penselen! Gewoon één klik op het (Photoshop)canvas en klaar is ehm… de vlek. Nou ja, bijna dan. Het enige wat nog rest is de juiste kleur geven aan het bloed. Kleurtoon/verzadiging – bij voorkeur via een aanpassingslaag – met de volgende instellingen: 0, 100, 12 (HSB) waarbij ‘Vullen met kleur’ staat aangevinkt.

2 reacties leave one →
  1. Henk te Boekhorst permalink
    oktober 20, 2011 9:01 pm

    Een antwoord op realistische bloedvlekken heb ik.
    Ben inmiddels ook gefascineerd door jouw weblog. Ik ga er van uit dat het een ‘geleend’ exemplaar is van WordPress. Freak Herwin T. heeft er ook een. Wie niet?
    Ik dus.

    Mijn probleem is een beetje dat ik (nog) niet weet waar ik het mee zal vullen. Heb er wel ideeën over maar zal het verder uit moeten werken.

    Groet

    • oktober 21, 2011 8:42 am

      Waar staat dat jij ook een WordPress account moet hebben dan?! Als je niks te melden hebt, vooral niet doen 🙂

Geef een reactie

