Skip to content

Workshop Enschede

september 21, 2010

Ik was even bang dat ik alles nog moest gaan opschrijven… Maar gelukkig heb ik de meest essentiële dingen al eens behandeld in deze blog. Toen Erik mij daarom vroeg een korte workshop Photoshop te verzorgen, leek het me dan ook aardig om deze te posten als losse blog. Bij deze dus.

Welnu: wat staat er te gebeuren? We maken van twee beelden een nieuw beeld. Doel is om de ene afbeelding als deken/sluier over de andere te leggen. Keyword, heb ik al tegen Erik gezegd, is overvloeimodus. Te vinden in het palet Lagen. Hoe deze in te stellen, lees je in deze blog. Ik hoef niet meer uit te leggen hoe je afbeeldingen vrijstaand maakt. Wél wil ik even stilstaan bij de manier waarop ik omga met vrijstaand materiaal. Hiervoor gebruik ik namelijk laagmaskers. Ook die heb ik in een eerder blog (zie hier) geïntroduceerd.

Het enige echte nieuwe dat hier nog niet beschreven is, is hoe je de bolling in de bovenste laag krijgt. Simpel. Gewoon een filter toepassen. In dit geval het filter Bol… Te vinden onder Filter > Vervorm. Kwestie van schuiven. En klaar is ehm… de Krant van Morgen!

Geef een reactie

