Skip to content

Filters foetsie!

juli 29, 2010
tags: ,

In Illustrator had je net als in Photoshop een set filters. Met de komst van CS4 (misschien was het in CS3 al, maar dat weet ik niet) is het menu Filter volledig komen te vervallen. Sinds ik met effecten werk, gebruik ik eigenlijk (bijna) geen filters meer.

Maar… één menu-item onder filters was toch wel erg handig: kleuren bewerken. Bijvoorbeeld de verzadiging aanpassen of (delen van) afbeeldingen omzetten in grijswaarden. Maar ook kleuren omdraaien. Ineens foetsie, die opties. Mooi balen! ‘Wat nu?’, dacht ik nog even… Zijn ze nou helemaal gek geworden daar bij Adobe? Gelukkig zijn ze niet he-le-maal verdwenen. Het aanpassen van kleuren hebben ze – die van Adobe dus – gewoon verhuisd. Ze zijn nu simpelweg te vinden onder het menu Bewerken.

Er zullen ongetwijfeld wel wat meer dingetjes verplaatst zijn, maar van deze en de vorige vond ik het de moeite van het vermelden waard.

No comments yet

Geef een reactie

