Skip to content

Sneltoetsen (1)

april 7, 2010

Met dit soort grappen moet je erg voorzichtig zijn! Zodoende probeer ik – de voor mij bekende – sneltoetsen ofwel shortcuts niet teveel in één keer prijs te geven. Vandaar dat ik besloten heb de boel op te delen. Deze eerste paar heb ik vanmiddag al even besproken, dus volledigheidshalve zet ik ze hier nog even op een rijtje:

  • met de zgn. brackets [ en maak je je penseel groter of kleiner;
  • de komma en de punt (kleiner dan/groter dan) zorgen ervoor dat je door de penselenbibliotheek kunt ‘wandelen’, hetgeen niet hetzelfde is als de hierboven vermelde optie;
  • een afbeelding inverteren (negatief maken) kan met Ctrl+I;
  • gebruik je Ctrl+I in een laagmasker, dan keer je het masker om (zichtbaar wordt onzichtbaar en vice versa).
No comments yet

Geef een reactie

